2010-09-30
 17:09:22

Canon eller Fujifilm?

Fick världens idé på vägen hem ifrån bussen: let's köpa en kamera?
Ja, varför inte? Nu när cash flow:et är som värst. Min tanke väcktes av att jag hade fått ett mail från CSN där de meddelade att jag som student kunde få rabatt och fraktfritt på produkter från DustinHome. Jag gick in och kikade och visst fanns där en kamera och till ett alldeles överkomligt pris!

Grejen är den att jag är ju min fars dotter och googlade därför runt lite för att se om jag skulle kunna hitta någon ännu mer prisvärd kamera. Jag hittade en intressant kamera såklart, för ca 120:- lägre pris från en annan tillverkare. Den första kameran (från DustinHome) var en Canon och den andra kameran var från Fujifilm. Frågan är nu vilken tillverkare som är bäst och mest prisvärd? Jag googlade ännu en gång och fick fram en sida där de ställt just den frågeställningen: Canon eller Fujifilm? De flesta kommentarerna var eniga om att Canon var bäst, men precis när jag skulle stänga ner fönstret råkar jag se ännu en kommentar. Denna människan som kommenterat sist var helt övertygad om att Canon och Fujifilm var ganska lika i kvalitet och att Canon tog väldigt mycket betalt för sitt märke.

Så vad ska jag chansa på? Många kommentatorer dissade Fujifilm rätt rejält och det skulle kännas konstigt om alla dessa hade fått fel vinkel av det hela. Men däremot var den där sista kommentaren redigt övertygande.

Jag får ringa pappa för rådgivning helt enkelt, men just nu lutar det åt att jag köper Canon-kameran med studentrabatten från DustinHome. Det känns bra. Jag gör nog det.

Skriver senare, pusss!


Canon Ixus 105 eller...




... Fujifilm AV100?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: