2010-03-18
 21:26:23

Allt löser sig!

Åh herregud, det är äckligt hur trött jag är! Ska bli hur skönt som helst att lägga sig i sängen om sisådär 13 sek.
Dagen har nog varit oerhört jobbig helt enkelt. Men jag tog mig igenom skolan, och därmed franska lektionen, med viss möda. Förhöret gick förövrigt helt okej! Inlämningen är dock episk, vilket ingen kan förneka. Det som kanske hjälpte mig lite till bättre mods var att jag var tvungen att gå 25 min tidigare från franskan för att hinna till Sundahallen och praktiken, awesooooome. Men damn vad nervös jag var innan jag skulle in i simhallen. Jag var nära döden, men klarade det ändå. Och tur var väl det för så illa var det inte! Så fort vi kom in där barnen kom jag på varför jag envisades med att gå den där kursen (förutom mina föräldrars tjat alltså). Jag insåg att det är just detta jag tycker är så kul. Att se dem så glinen försöka ta ett simtag och det blir värdelöst och de kommer ingen vart hur många sådana där värdelösa simtag de tar, de kommer ändå inte fram. Hur tillfredställande som helst. Det finns inte mycket bättre. Kanske att när man sedan sätter en hand runt deras mage och gör att de flyter och faktiskt kan ta sig fram är någon utav de sakerna som är bättre än att se dem förjäves försöka ta sig fram. Att man inte skulle falla pladask för de små när de kollar en in i ögonen och ser lite osäkra ut, men så fort jag ler mot dem får man världens "från-öra-till-öra-leende" tillbaka.
Ja, precis när jag börjar tro att jag kanske någon gång skulle kunna överge min övertygelse om att aldrig skaffa barn osv, ser jag en pappa som står och tar hand om sitt barn som störttjuter för att han/hon fick vatten i ansiktet. Då kommer verkligheten tillbaka - aldrig barn. Visst är det förtidigt att säga for sure så vi får väl se.
Men i alla fall, dessa 2,5 h i simhallen med massa barn tog kolen på mig. Att jag sedan stannade i bassängen under en halv timme och simmade 1000 m kan jag inte fatta att jag orkade. Men det gjorde jag. När jag väl kom ut i omklädningsrummet verkade det som att jag skulle få sätta mig och vänta på nästa buss som skulle gå 1,5 h senare, men även de löste sig. Jag hade till och med sån tur att Marie (grannen) körde förbi mig precis när jag hade börjat gå upp för helvetes-backen så jag fick skjuts hem.
Dagen slutade alldeles utmärkt med en stund i sängen framför "What Happends in Vegas", vilken jag inte alls hade några förhoppningar på men visade sig vara riktigt i min smak. Att Ashton Kutcher utan tröja inte går att sluta dregla till gör det hela inte sämre precis.
Jes, nu har jag skrivit av mig i alla fall! Nästa station är toaletten för att tvätta ansiktet och borsta gaddarna m.m.
Imorgon blir totally awesome med klassfest. Jag har till och med bestämt vad jag ska ha på mig? Hoppas bara jag får lurat med mig Clara med.
CIAO!

Miami 2009-2010





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: