2009-03-24
 21:05:37

No more

Jag hittade en bild när jag kollade igenom bilderna vi tog i Miami. Så grymt klockren är det och jag vill kunna göra samma sak som sköldpaddan på bilden gör.
Att bara kunna skita i alla principer, alla medmänniskor och bara lägga sig där, mitt i matskålen.
Grymt praktiskt, eftersom du ligger på all mat och det gör ju att ingen annan utav dina sköldpadde-kompisar kommer åt den, samtidigt som du bara kan ligga och knapra i dig, utan att behöva röra ett ben.
Det jag menar är (nog) att jag är grymt trött på allting just nu. Allt går imot mig, och muren runt omkring håller på att falla isär. Jag börjar nästan förstå varför många i min ålder tänker på självmord, nästan. Inte för att jag skulle kunna ta mitt liv på det sättet, men ändå, jag börjar kanske förstå varför man vill slockna. För;
Trots att jag jobbar ihjäl mig på Katarinas lektioner finns det alltid något hon har att klaga på. (Dessutom, hur många lärare ringer hem och tjallar till en elevs föräldrar när hon/han hoppat över en elevens val lektion? Inte många jag vet, förutom vår kära Katarina..) 
Och trots att jag går ut med hunden, mer än jag brukar och plockar upp efter brorsan, finns det alltid något pappa kan klaga på. (Min pappa får ju spel om han får veta att jag missat så mycket som en minut på en lektion, viktig som oviktig.)
Som tur är finns det härliga människor i världen som piggar upp en, no mather what. Fanny är en utav dem för mig idag och en härlig promenad med henne i solskenet gjorde dagen betydligt bättre. :)


Bild; Sköldpaddan gör uppror.


CB

Japp, får spel - och det står jag för - alla lektioner är lika viktiga, om de vore oviktiga så hade de inte funnits med på schemat....



Keep up the good work! /Pappis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: